Vanliga frågor – Hub63

Vanliga frågor

Hur handlar jag när jag blivit kund?
1. Välj de produkter du är intresserad av och lägg dem i varukorgen.
2. Genomför köpet.
3. Orderbekräftelse skickas per epost.
4. Varorna skickas till den leveransadress du angivit.
5. Faktura skickas endast via e-post.
Priser? Eftersom vi endast säljer våra varor till återförsäljare är samtliga priser som visas exklusive moms.

Fraktvillkor
Vid order under 800:-sek tillkommer frakt 80:- oavsett beställningens storlek. Vi ansvarar för dina beställda produkter fram tills att de blivit levererade och mottagna. Du, som kund, ansvarar för att du uppgett rätt leverans och fakturadress. Kontrollera vid mottagandet att försändelsen motsvarar din beställning.

Retur/Ändringar
Titta gärna igenom din order en extra gång innan du godkänner den, skulle du mot förmodan upptäcka att du beställt fel eller liknande ber vi dig kontakta oss per epost på info@hub63.se så gör vi vårt yttersta för att lösa det. Vi förutsätter alltid att en nöjd kund är en återkommande kund.

Retur
Skulle vårt lager skickat fel varor kontaktar ni oss på info@hub63.se så skickar vi rätt varor direkt, och med dessa skickar vi även en retursedel för de felaktiga varorna.

Leveranser
Har vi din order före 12.00 levererar vår speditör DHL dina varor inom 1-3 arbetsdagar.
Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar DHL med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång.

Betalningsvillkor
I dagsläget jobbar vi endast med faktura via epost och under Mitt konto kan du se historik på ordrar och fakturor. Betalningsvillkor är f.n 30 dagar netto. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50:- kr.

Reklamationer
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående på info@hub63.se. Vi skickar dig dåen ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den felaktiga varan i retur. Vid reklamation skall kund kontakta oss via e-post eller via vårt och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.